Kardiolog

Dr n. med. Iwona Szadkowska

specjalista kardiolog, specjalista chorób wewnętrznych

Specjalista kardiologii i chorób wewnętrznych z 15-letnim stażem pracy w zawodzie lekarza. Absolwentka Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Łodzi (2002 r.). Tytuł doktora nauk medycznych uzyskała w 2008 r. na podstawie badań dotyczących pozawałowego uszkodzenia serca. Pracuje jako adiunkt w Klinice Chorób Wewnętrznych i Rehabilitacji Kardiologicznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, USK im. WAM.

Ma bogate doświadczenie w zakresie wykonywania badań echokardiograficznych (od 2007 r.), zdobyte zarówno w warunkach szpitalnych jak i ambulatoryjnych (w tym badania osób uprawiających sport).

Jest autorem wielu publikacji w dziedzinie kardiologii w czasopismach polskich i zagranicznych, rozdziałów w podręcznikach akademickich oraz prezentacji na kongresach naukowych (z zakresu m.in. echokardiografii, choroby wieńcowej, niewydolności serca, nadciśnienia tętniczego, profilaktyki chorób sercowo-naczyniowych). Prowadzi zajęcia ze studentami Wydziału Wojskowo-Lekarskiego UM w Łodzi oraz wykłady w ramach kształcenia podyplomowego lekarzy.

Stale poszerza swoją wiedzę i umiejętności, biorąc udział w certyfikowanych szkoleniach i sympozjach.

Znajomość języków obcych: język niemiecki, język angielski

Leczone choroby: nadciśnienie tętnicze, choroby serca: choroba wieńcowa, niewydolność serca, zaburzenia rytmu serca, profilaktyka chorób układu krążenia.

Wykonuje:
  • konsultacje kardiologiczne
  • EKG spoczynkowe
  • badanie Echo Serca

Dni i godziny przyjęć:

pt.
nieobecna do odwołania

Dr n. med. Monika Piechowiak

specjalista chorób wewnętrznych, w trakcie specjalizacji z kardiologii

Pracuje w Miejskim Centrum Medycznym im. dr Karola Jonschera w Łodzi. Systematycznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności biorąc udział w certyfikowanych szkoleniach, kursach oraz sympozjach. Specjalizuję się w echokardiografii przezklatkowej i przezprzełykowej. Akademię Medyczną w Łodzi ukończyła w 1998r z wyróżnieniem. Staż podyplomowy oraz okres czasu do 2012 r spędziła w Klinice Kardiologii Szpitala im. Sterlinga w Łodzi w którym zdobyła bogate doświadczenie z dziedziny prowadzenia chorych oraz ultrasonografii. Jej pasją zawodową jest echokardiografia przezklatkowa i przezprzełykowa, badania te wykonuje od 2003r.W 2005 r obroniła pracę doktorską pt. ”Odlegle efekty leczenia operacyjnego ubytku w przegrodzie międzyprzedsionkowej typu 2 u dorosłych”. Za pracę otrzymała wyróżnienie. Tematyka kardiologiczna jest jej szczególnie bliska obejmuje również ocenę pacjentów przed operacjami chirurgicznymi.

Znajomość języków obcych: język angielski

Leczone choroby: wady serca nabyte i wrodzone(głównie przeciekowe), kardiomiopatie (przerostowa), zatorowość płucna, choroba wieńcowa, nadciśnienie tętnicze, migotanie przedsionków oraz inne arytmie.

Wykonuje:
  • konsultacje kardiologiczne
  • konsultacje internistyczne
  • badanie Echo Serca
  • EKG spoczynkowe
  • badanie USG tętnic domózgowych (szyjnych)

Dni i godziny przyjęć:

śr.