Laserowe leczenie nietrzymania moczu

Laserowe leczenie nietrzymania moczu – wiemy co zrobić, byś poczuła się komfortowo

Nietrzymanie moczu sprawia, że każde wyjście z domu kojarzy ci się z przykrym dyskomfortem? Kaszel, kichnięcie czy głośny śmiech wywołują stres? Częste wizyty w toalecie, by sprawdzić, czy nie wyszedł na jaw Twój sekret, czy na ubraniu nie pojawiły się mokre plamki, to także znana Ci codzienność? Laserowe leczenie nietrzymania moczu może być rozwiązaniem Twojego problemu. Pokonaj swój wstyd i skonsultuj się z naszym lekarzem specjalistą, bo chociaż to schorzenie uciążliwe i przewlekłe, można je z powodzeniem leczyć.

Nietrzymanie moczu (NTM) to jedna z najbardziej wstydliwych przypadłości, dotykających przede wszystkim kobiety. Czy wiesz, że aż 25 proc. z nas boryka się z tym problemem już przed 39 rokiem życia, a po menopauzie co druga? Inne dane również są niepokojące. 2/3 kobiet cierpiących na NTM nigdy nie konsultowało się z lekarzem, a te, które się zdecydowały zwlekały z tym średnio trzy lata. Jaki jest powód? Wstydzimy się o tym mówić, to wciąż temat tabu. Problem jednak sam nie minie, wręcz przeciwnie, z czasem będzie się pogłębiał. Czy warto czekać? Być może to najlepszy moment na podjęcie leczenia, np metodą laserową.

Nietrzymanie moczu – rodzaje i przyczyny

Specjaliści dzielą tę chorobę na trzy rodzaje:

1. Wysiłkowe nietrzymanie moczu wynika z nieprawidłowego mechanizmu zamykania się cewki moczowej. Gdy zwiększa się ciśnienie w śródbrzuszu na przykład podczas wysiłku fizycznego czy zwykłego kichnięcia, dochodzi do wycieku moczu z pęcherza moczowego. Przyczyną jest osłabienie mięśni dna miednicy (przez co zmienia się kąt nachylenia cewki moczowej), które może nastąpić wskutek działania wielu czynników. Wśród nich:

• poród,
  • ciężka praca fizyczna,
  • zbyt niski poziom estrogenów, towarzyszący menopauzie,
  • częste infekcje dróg moczowych,
  • zaparcia
  • palenie papierosów, które powoduje uszkodzenie śródbłonka naczyń krwionośnych i prowadzi do zaburzeń ukrwienia narządów wewnętrznych i mięśni.

W przypadku wysiłkowego NMT uzasadnione może być zastosowanie laserowego leczenia nietrzymania moczu.

2. Naglące nietrzymanie moczu spowodowane jest zaburzeniami dolnych dróg moczowych, pojawia się wskutek silnego parcia na cewkę moczową i pęcherz. Konsekwencją jest wyciek moczu – od kilku kropel do całkowitego opróżnienia pęcherza. Przyczyną naglącego nietrzymania moczu mogą być nawracające infekcje układu moczowego, choroby ogólnoustrojowe (np.: cukrzyca, stwardnienie rozsiane), ale także chociażby leki odwadniające.

3. Nietrzymanie moczu z przepełniania – jak sama nazwa mówi do utraty moczu może dochodzić na skutek przepełniania pęcherza moczowego.

Nietrzymanie moczu – nie odkładaj rozwiązania problemu na potem

Problem nietrzymania moczu może mieć różne nasilenie. Stopień pierwszy choroby NMT objawia się podczas napięcia powłok brzusznych (śmiech, kaszel, podniesienie czegoś ciężkiego), stopień drugi wiąże się z wypływem moczu podczas codziennych czynności, jak bieganie czy wchodzenie po schodach. W trzecim stopniu zaawansowania choroby następuje całkowita utrata kontroli nad wypływem moczu. Dotknięte tym problemem kobiety często ograniczają kontakty społeczne, rezygnują z uprawiania sportu, uprawiania seksu, co w skrajnych wypadkach może prowadzić nawet do depresji.

To pokazuje, że nie należy odkładać leczenia nietrzymania moczu, traktować go jako fanaberię. Bagatelizowanie schorzenia i powtarzanie sobie, że jakoś to będzie, może mieć poważne konsekwencje zdrowotne. Nie pozwól, by choroba odebrała ci możliwość normalnego funkcjonowania. Przyjdź do Multiclinic. W trakcie konsultacji poznasz możliwości leczenia, doświadczony lekarz ginekolog, posiadający przeszkolenie w zakresie laserowego leczenia nietrzymania moczu oceni poziom zaawansowania choroby. Będziesz mogła w komfortowych warunkach opowiedzieć o wszelkich objawach, które utrudniają Ci codzienne życie. To okazja do przeprowadzenia wstępnej diagnostyki – pamiętaj, aby przekazać lekarzowi wszelkie informacje dotyczące ogólnego stanu zdrowia. Dowiesz się także, jak przebiega zabieg laserowego leczenia nietrzymania moczu, z jakimi skutkami ubocznymi możesz się liczyć. Występują one rzadko, co gwarantuje posiadana przez nas aparatura.

Laserowe leczenie nietrzymania moczu – wiemy, jak ci pomóc

Zabieg na nietrzymanie moczu to jedna z najmniej inwazyjnych metod leczenia NMT. Nie wymaga szczególnego przygotowania. Konieczne jest jednak przeprowadzenie klasycznego badania ginekologicznego, które sprawdzi, czy nie występują jakieś choroby lub anomalie anatomiczne (uniemożliwiające zabieg) oraz posiadanie aktualnego wyniku cytologii. Leczenie laserem odbywa się w trybie ambulatoryjnym. Już tego samego dnia, zaraz po zabiegu, który trwa około 15 minut, będziesz mogła wrócić do domu. Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że przez kilka dni po zabiegu występuje przesięk surowiczy (przejrzysty płyn koloru żółtawego), dlatego zaleca się noszenie podpasek higienicznych. Przez około miesiąc wskazana jest także abstynencja seksualna.

W Multiclinic stawiamy na nowoczesną medycynę. Zabieg laserowego leczenia nietrzymania moczu wykonywany jest wysokiej klasy frakcyjnym laserem MonaLisa Touch z platformą do ginekologii estetycznej, wykorzystującym działanie CO2. Polega na fototermicznej stymulacji błony śluzowej, co pobudza syntezę włókien kolagenowych oraz elastyny. Dzięki temu następuje wzrost napięcia i elastyczności tkanek w okolicy pochwy, pęcherza moczowego i cewki moczowej.

Nasze motto brzmi: „Wszystko dla zdrowia”. Staramy się realizować je na kilku polach. Zatrudniamy wykwalifikowanych lekarzy, którzy mogą pochwalić się wieloma osiągnięciami, którzy cieszą się zaufaniem pacjentek, wracających na kolejne zabiegi. Posiadamy także nowoczesne zaplecze sprzętowe. To jednak nie wszystko. Równie ważna jest atmosfera. Szczególnie w przypadku tak wstydliwych dolegliwości, niezbędne jest stworzenie jak najbardziej intymnych warunków, takich, byś mogła czuć się bezpiecznie.

Laserowe leczenie nietrzymania moczu to metoda innowacyjna i mało inwazyjna. Dzięki zabiegowi możesz na lata zapomnieć o swojej upokarzającej chorobie, a wstyd nie będzie ci już odbierał radości z codziennych, zwykłych zajęć. I choć, jak powiedział twórca teorii ewolucji Charles Darwin, „Wstydliwość – to najbardziej charakterystyczna i najbardziej ludzka z ludzkich cech”, to w tym wypadku należy się jej pozbyć, z korzyścią dla własnego zdrowia.

Źródła:
Fizjoterapia w wysiłkowym nietrzymaniu moczu u kobiet Część II. Biologiczne sprzężenie zwrotne w wysiłkowym nietrzymaniu moczu Physiotherapy in stress urinary incontinence in females Part ii. Biofeedback in stress urinary incontinence Numer DOI: 10.2478/v10109-011-0023-5 Józef Opara1 , Teresa Socha2 , Andrzej Prajsner3 , Anna Poświata4 1 Katedra Fizjoterapii Układu Nerwowego i Narządu Ruchu AWF w Katowicach J.Kukuczka’s University of Physical Education, Chair of Physiotherapy of the Nervous System and Motor System, Katowice 2 Katedra Sportów Indywidualnych AWF w Katowicach, J.Kukuczka’s University of Physical Education, Chair of Individual Sports, Katowice 3 Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach, Kliniczny Oddział Urologii w Sosnowcu The Silesian Medical University, Clinical Urology Departament, Sosnowiec 4 AWF w Katowicach, Studia doktoranckie J.Kukuczka’s University of Physical Education, Doctoral Studies, Katowice

Polecamy również te zabiegi: