Pakiet – Mykoplasma genitalium, Mykoplasma hominis, Ureaplasma hominis, Chlamydia trachiomatis, met PCR

Celem badania jest wykrycie materiału genetycznego DNA Chlamydia trachomatis, Mycoplasma genitalium, Mycoplasma hominis oraz Ureaplasma sp. Oferowana przez laboratorium ALAB, z którym współpracujemy metoda Real Time – PCR jest metodą cechującą się najwyższym poziomem czułości i specyficzności. Badanie pozwala wykryć jednocześnie 4 patogeny, co umożliwia weryfikację ewentualnego współzakażenia i podjęcie szybkiego leczenia. Zakażenie Chlamydia trachomatis, Mycoplasma hominis, Mycoplasma genitalium i Ureaplasma sp. należą do jednych z najczęstszych infekcji przenoszonych drogą płciową. Drobnoustroje te mogą powodować nierzeżączkowe zapalenie cewki moczowej, zapalenie jajowodów, jajników oraz szyjki i trzonu macicy. Objawy zakażenia są różnorodne (ból i pieczenie w cewce moczowej, częstomocz). Zakażenia mykoplazmami u mężczyzn mogą powodować obniżenie jakości nasienia. Częste jest bezobjawowe nosicielstwo, a przewlekłe zakażenie mykoplazmami może doprowadzić do bezpłodności poprzez powikłania powstałe na skutek zapalenia najądrzy lub jajowodów. Przeciwwskazaniem w przypadku kobiet jest obecność miesiączki, ponieważ duża ilość krwi może być powodem hamowania zachodzącej reakcji PCR.

Materiałem do badania może być mocz, nasienie, wymaz z szyjki macicy lub cewki moczowej.

Informacje ogólne:
Przed badaniem umyj dokładnie okolice narządów płciowych bez używania mydła i innych środków higienicznych.
w przypadku wymazu z cewki moczowej – nie oddawaj moczu przez 3 godziny przed wykonaniem wymazu.

Informacje dla kobiet:
Na 2 dni przed badaniem zachowaj wstrzemięźliwość płciową.
Na 2 dni przed badaniem nie stosuj leków dopochwowych.
Wymaz pobierany jest z szyjki macicy, pochwy oraz cewki moczowej.

Informacje dla mężczyzn:
Na 2 dni przed badaniem zachowaj wstrzemięźliwość płciową.
Przed badaniem ogranicz także zabiegi pielęgnacyjne okolic narządów płciowych. Wymaz pobierany jest z cewki moczowej/prącia. Czas oczekiwania na wynik około 11 dni roboczych.