Badanie w kierunku Trichomonas Vaginalis

Trichomonas vaginalis (rzęsistek pochwowy) to pierwotniak wywołujący u człowieka pasożytniczą chorobę nazywaną rzęsistkowicą. Do zakażenia dochodzi przez kontakty seksualne lub przy korzystaniu ze wspólnych z osobą zakażoną ręczników i pościeli. Objawy chorobowe rzęsistkowicy to przede wszystkim obfite upławy, bolesność, pieczenie i świąd u kobiet, obfity ropny wyciek z cewki, świąd, pieczenie, ból w okolicy krocza moczowej u mężczyzn. Przewlekłe zakażenie rzęsistkiem może prowadzić do bezpłodności a w przypadku ciężarnych kobiet może powodować powikłania ciążowe prowadzące m. in. do porodu przedwczesnego. Standardowa diagnostyka polega na mikroskopowym badaniu rozmazu wydzieliny, który pobiera się z pochwy lub prącia i składuje w specjalnej próbówce. Pacjent otrzymuje specjalny kod do strony internetowej, gdzie może odczytać wynik w formie elektronicznej i pobrać go jako oficjalny wydruk badania (będzie to równoznaczny wynik z formą papierową). Można również zgłosić się po odbiór wyniku w formie papierowej do naszego centrum medycznego Multiclinic, gdzie zostanie wydany w rejestracji. Wynik w formie papierowej trafi także do karty pacjentki i będzie dostępny dla lekarza podczas kolejnej wizyty. W przypadku odczytania wyniku i jakichkolwiek wątpliwości należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza kierującego na badanie lub innego ginekologa w celu podjęcia leczenia. UWAGA! Bardzo ważne jest sprawdzenie wyniku badania w internecie lub jego odbiór w formie papierowej. Jeżeli są problemy z zalogowaniem lub pobraniem wyniku prosimy o kontakt z naszą recepcją. Postaramy sią pomóc. Badanie jest bezbolesne.

Czas oczekiwania na wynik to około 2 dni robocze.