Terapia manualna

Terapia manualna polega na leczeniu odwracalnych schorzeń narządu ruchu, stawów, mięśni, powięzi, więzadeł. Terapia rozpoczyna się od przeprowadzenia dokładnego wywiadu i badania palpacyjnego pacjenta. W praktyce wygląda to tak, że terapeuta dotyka ciała pacjenta, uciska poszczególne punkty, wykonuje ruchy nogami bądź rękoma pacjenta, rozciąga tkanki. Za pomocą specjalistycznych testów, czyli właśnie tych ruchów, terapeuta szuka przyczyny bólu lub dysfunkcji, która często znajduje się z dala od miejsca odczuwania bólu, np. ból w kolanie może pochodzić z kręgosłupa pacjenta. Sprawdza kiedy ból nasila się, gdzie promieniuje. Podczas terapii manualnej bardzo ważny jest stały kontakt pacjenta z fizjoterapeutą. Pacjent powinien informować gdy odczuwa ból, bądź dyskomfort, opisywać swoje doznania. Następnie terapeuta przystępuje do wykonania technik właściwych dla danego schorzenia i dla danej osoby. Jest to znowu sekwencja ruchów, ucisków, rozciągania. Po zabiegu pacjent otrzymuje wskazania dotyczące czynności życia codziennego m.in. najlepszej pozycji do spania, siedzenia, podnoszenia ciężkich przedmiotów oraz ćwiczenia do wykonania w domu. Do terapii manualnej nie używa się oliwek, maści i kremów ani preparatów zwiększających poślizg. Cały zabieg trwa około godziny, częstotliwość spotkań zawsze jest ustalana indywidualnie z pacjentem. Korzyści terapii manualnej:

• jest bardzo efektywna i skraca czas leczenia,
  • zwiększa sprawność ruchową,
  • część zaleceń może być stosowana przez pacjenta w domu,
  • szybko likwiduje ból,

Schorzenia:
rwa kulszowa, bóle kręgosłupa, bóle kończyn, trudności w poruszaniu się, sztywnienie karku, choroby narządu ruchu, dysfunkcje narządu ruchu

Jak przygotować się do zabiegu:
– najlepiej żebyś miał ze sobą wygodne, niekrępujące ruchów ubranie
– nie jest wymagane posiadanie obuwia na zmianę, ale warto mieć przy sobie skarpetki do ćwiczeń
– w Multiclinic posiadamy własne, jednorazowe ręczniki, ale możesz przynieść własny, jeżeli poprawi to Twój komfort

Polecamy również te zabiegi: