Prądy

Elektroterapia to dział fizjoterapii, w którym wykorzystuje się w celach leczniczych i diagnostycznych energie elektryczną. Zabiegi wykonuje się przy użyciu prądu stałego lub zmiennego o różnej częstotliwości. Do najczęściej stosowanych prądów zaliczamy: prądy galwaniczne, jonoforeza (wprowadzanie do tkanek leku za pomocą prądów), prądy TENS, diadynamiczne, interferencyjne, Kotza, Traberta, Nemeca oraz elektrostymulacja mięśni. Często na początku zabiegów dolegliwości bólowe zwiększają się, ponieważ tak reagują tkanki na nowy bodziec. Pogorszenie jest pozorne, potem z reguły następuje poprawa. Podczas zabiegu występują skurcze, mrowienie, bądź łaskotanie, stopień nasilenia jest zależny od tego jaką siłę bodźców ustawi fizjoterapeuta.

Korzyści elektrostymulacji:
– pobudzenie lub tonizacja nerwów i mięśni
– uśmierzenie bólu
– złagodzenie stanu zapalnego
– zwiększenie ukrwienia tkanek
– przyspieszenie regeneracji tkanek
Więcej informacji o aparacie do krioterapii znajdziesz w zakładce NOWOCZESNE TECHNOLOGIE

Schorzenia:
nerwobóle, stany bólowe, przeczulicę, zesztywnienie stawowe, stany pourazowe z obrzękiem, krwiaki, zwichnięcia, skręcenia, dyskopatie, odmrożenia, zaburzenia troficzne

Jak przygotować się do zabiegu:
– najlepiej żebyś miał ze sobą wygodne, niekrępujące ruchów ubranie
– nie jest wymagane posiadanie obuwia na zmianę, ale warto mieć przy sobie skarpetki do ćwiczeń
– w Multiclinic posiadamy własne, jednorazowe ręczniki, ale możesz przynieść własny, jeżeli poprawi to Twój komfort.

Polecamy również te zabiegi: