Znajdź nas na:

Wybierz język:

Oddzielenie akreacji napletka (zlepu napletka i żołędzi)

Napletek jest to okrężny fałd skórny zlokalizowany na szczycie prącia. Pod napletkiem gromadzi się mastka – złuszczone komórki naskórka z powierzchni żołędzi i wewnętrznej blaszki napletka oraz wydzielina gruczołów skórnych tej okolicy. W przypadku jego przyklejenia gromadzi się ona w rowku zażołędnym i może być widoczna jako jasne złogi prześwitującej przez skórę. W przypadku zainfekowania mastki może dojść do stanu zapalnego, co objawia się obrzękiemzaczerwienieniem i bolesnością prącia, a po 2 dniach wypływem treści ropnej spod napletka.

U niemowląt i małych chłopców napletek i żołądź mogą być ze sobą sklejone (jest to proces naturalny). Gdy dziecko rośnie następuje ich rozdzielenie. Jeśli po trzecim roku życia jeszcze nie nastąpiło odklejenie napletka konieczna jest wizyta u urologa. W wyniku zaniedbania przez rodziców tego problemu w dzieciństwie problem może nasilić się u nastolatka. Również w efekcie nawracających infekcji przyklejenie napletka może wystąpić również u mężczyzny w każdym wieku. Wskazaniem do zabiegu odklejenia napletka jest incydent stanu zapalnego pod napletkiem lub utrzymywanie się stanu jego przyklejenia do okresu nastoletniego lub pojawienia się tego stanu u mężczyzny w każdym wieku.

Problem ten jest często mylony ze stulejką, w przypadku której bliznowate zwężenie ujścia napletka uniemożliwia jego odprowadzenie, a tym samym prowadzenie rutynowej toalety. Brak higieny powoduje nawracające stany zapalne spowodowane infekcją zalegającej mastki i resztek moczu. Bliznowato zwężony napletek utrudnia, a czasami wręcz uniemożliwia oddawanie moczu. Stulejka jest również przyczyną dolegliwości bólowych prącia w trakcie wzwodu.

Oddzielenie akreacji napletka – jak przebiega zabieg?

Sam zabieg odklejania napletka przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym. W klinice medycyny estetycznej NoAge Clinic w Łodzi lekarz urolog oddziela napletek i żołądź przy pomocy odpowiednich narzędzi. Cały zabieg trwa kilkadziesiąt sekund, jest bezkrwawy i nie jest potrzebne zakładanie szwów.

Przygotowanie do zabiegu

Przed każdym zabiegiem należy odbyć wizytę  u lekarza urologa, który stwierdzi czy nie ma żadnych przeciwskazań do zabiegu. Następnie pacjent może umówić się na zabieg.

Czy zabieg jest bolesny?

Zabieg ten jest bezkrwawy, nie wymaga szycia chirurgicznego. Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym aby zminimalizować dyskomfort pacjenta.

Kiedy będą widoczne efekty?

Efekty zabiegu są widoczne zaraz po zabiegu i przy stosowaniu się do zaleceń lekarza nie jest wymagane powtórzenie zabiegu.

Zalecenia po zabiegu

Pacjent przez kilka kolejnych dni musi odprowadzać napletek, prowadzić jego toaletę i stosować maść, która będzie izolować napletek od żołędzi zapobiegając jego powtórnemu przyklejeniu.

Przeciwwskazania

Wszelkiego rodzaju stany zapalne, infekcje. Szczegółowych informacji zawsze udziela lekarz prowadzący.