Znajdź nas na:

Wybierz język:

Laser Co2 SmartXide2 – usuwanie brodawek i kłykcin

Do często spotykanych chorób objawiających się zmianami na narządach płciowych należy zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV). Najczęściej choroba objawia się występowaniem tzw. kłykcin kończystych czyli brodawek płciowych. Kłykciny i brodawki pojawiające się w miejscach intymnych (srom, pochwa, okolice odbytu) zazwyczaj nie wywołują dolegliwości bólowych, w poszczególnych przypadkach mogą jednak być przyczyną świądu, krwawień lub dyskomfortu. Nieleczone, mogą być groźne dla zdrowia.

Co ważne, zarażenie niektórymi z nich zwiększa ryzyko rozwoju zmian nowotworowych w obrębie narządów płciowych (jeśli zmiany utrzymują się przez dłuższy czas). Wskazane jest ich usuwanie. Leczenie powinno być wdrożone jak najszybciej od zaobserwowania zmiany.

Jak przebiega zabieg?

Do zabiegu wykorzystywany jest wysokiej klasy, nowoczesny Laser Co2 SmartXide2. Zabieg polega na usunięciu kłykcin za pomocą lasera Co2 SmartXide2, jest to zabieg, który minimalizuje ubytki krwi ponieważ od razu zamyka ranę. Metoda ta działa również odkażająco i antybakteryjnie co skutkuje zminimalizowaniem ryzyka powikłań w porównaniu do innych metod. Długość zabiegu uzależniona jest od rodzaju i wielkość zmiany. Zabieg wykonywany jest przez doświadczonego lekarza dermatologa, specjalistę w zakresie laseroterapii, co gwarantuje, że zabieg jest w pełni bezpieczny i nie zagraża zdrowiu pacjenta.

Jak należy się przygotować do zabiegu?

Zabieg nie wymaga przygotowania ze strony pacjenta. Pacjent musi jedynie zgłosić się na wizytę kwalifikacyjną do lekarza specjalisty.

Czy zabieg jest bolesny?

Zabieg nie powoduje bolesności miejsca po wykonaniu zabiegu. Nie ma ran i blizn, które mogłyby wpłynąć negatywnie na estetykę miejsca zabiegowego.

Kiedy będą widoczne efekty?

Efekty są widoczne zaraz po zabiegu

Zalecenia po zabiegu

• badanie histopatologiczne usuniętej zmiany;
  • brak ekspozycji na promieniowanie słoneczne;
  • regularne kontrole lekarskie.
  •

Ponadto przez kilka dni po zabiegu nie powinno się używać kosmetyków na bazie alkoholu, stosować peelingów ani wykonywać żadnych innych zabiegów podrażniających. Należy unikać gorących kąpieli, sauny oraz intensywnego wysiłku fizycznego.

• Nieprawidłowy wynik cytologii
  • Nieprawidłowy wynik badania histopatologicznego
  • Ciąża i karmienie piersią
  • Choroby nowotworowe