Badania histopatologiczne

Badanie histopatologiczne

Badanie histopatologiczne to badanie polegające na ocenie pobranego materiału pod mikroskopem w celu oceny charakteru procesu chorobowego. Badanie histopatologiczne posiada ogromne znaczenie w procesie rozpoznawania chorób nowotworowych, wielu schorzeń zapalnych i zwyrodnieniowych oraz monitorowaniu postępu leczenia. Badaniu podlegają usunięte chirurgicznie metodą tradycyjną lub nożem laserowym fragmenty tkanek.

Wskazania do badania

Na badanie powinni zdecydować się wszyscy, których znamiona wykazują objawy czerniaka. Takiej diagnostyki bezwzględnie wymagają wszystkie znamiona i pieprzyki, które:

W celu potwierdzenia ryzyka czerniaka warto wykonać wcześniej nieinwazyjne badanie dermatoskopowe u lekarza dermatologa.

Jak przebiega badanie?

Lekarz pobiera się wycinek zmienionej przez chorobę tkanki. Metoda jest zależna od miejsca, skąd należy ją pobrać. W praktyce najczęściej jest to wycięta zmiana, tj. brodawka, tłuszczak, która w specjalnym pojemniku wypełnionym płynem konserwującym, wysyłana jest do laboratorium, gdzie oglądana jest przez patomorfologa.

Jak należy się przygotować do badania?

Badanie nie wymaga od pacjenta żadnych przygotowań.

Czy badanie jest bolesne?

Badanie wiąże się z pobraniem wycinka z tkanki, co może powodować dyskomfort związany z bólem. Często w takich przypadkach stosowane jest znieczulenie miejscowe.

Jak długo trzeba czekać na wynik?

Czas oczekiwania na wynik to około 14 dni roboczych

Zalecenia po badaniu

Po zabiegu należy dbać o czystość rany, zmieniając codziennie opatrunek. Wyniki należy skonsultować z lekarzem specjalistą.

Brak jakichkolwiek przeciwskazań do wykonania badania.

Formularz kontaktowy

* Pole wymagane
** Wypełniając formularz zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych przez Multiclinic Sp. z o.o. z siedzibą ul. Kilińskiego 185, 90-348 Łódź oraz przyjmuję do wiadomości, że Multiclinic Sp. z o.o. jest Administratorem podanych bądź uzyskanych danych osobowych. Dane zebrane przez Multiclinic Sp. z o.o. będą przetwarzane w celu kontaktu, informowania o nowych produktach i promocjach oraz archiwalno – statystycznym. Mam prawo wglądu do treści swoich danych osobowych i ich poprawiania, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podanie danych jest dobrowolne.