USG Echo serca

Postaw na diagnostykę. Wykonaj USG Echo serca

Stres, siedzący tryb życia, palenie papierosów, picie dużych ilości alkoholu, źle zbilansowana dieta, obciążenia genetyczne, itd. – wszystko to musi znieść twoje serce – najważniejszy mięsień.
Jak pokazują statystyki, w Polsce milion osób rocznie hospitalizowanych jest z powodu chorób układu krążenia, to także główna przyczyna śmiertelności (45,6%). A ty kiedy ostatnio diagnozowałeś swoje serce? Może czas na dokładne badania, w tym USG Echo serca?

Echokardiografia serca – czy to konieczność?

Do głównych wskazań przeprowadzenia badania USG Echo serca należą:

• choroba niedokrwienna serca (choroba wieńcowa),
  • zawał mięśnia sercowego,
  • zapalenie mięśnia sercowego,
  • zapalenie wsierdzia,
  • choroba zakrzepowo-zatorowa.

Jeśli niepokoją Cię szmery w sercu, zaburzenia jego rytmu czy bóle w klatce piersiowej to badanie dla Ciebie – dzięki echokardiografii serca mamy możliwość wykrycia wszelkich jego wad zarówno wrodzonych, jak i nabytych. Jak w przypadku wszystkich chorób czas ma ogromne znaczenie, kiedy więc coś Cię martwi, natychmiast zgłoś się do lekarza, nie lekceważ także profilaktyki.

USG Echo serca – jak to działa?

Nim poddamy się jakiemuś badaniu, zwykle poszukujemy na jego temat informacji.

Czym jest echokardiografia?

To badanie, które opiera się na rejestracji cyrkulacji krwi w sercu oraz naczyniach krwionośnych organizmu. Dzięki niemu można ocenić budowę anatomiczną narządu, zarejestrować ruchy mięśnia sercowego i działanie zastawek.  Można dokonać również pomiaru wielkości i pracy komór serca, zdiagnozować wady serca, dostrzec obecność płynu w worku osierdziowym otaczającym serce lub skrzepliny w jamach serca.

Przygotowanie do badania i przebieg – echokardiografia serca w praktyce

USG Eco serca to badanie nieinwazyjne, które nie wymaga specjalnego przygotowania.
Należy rozebrać się do pasa, położyć na wznak lub na lewym boku. Następnie w okolicach serca rozprowadzany jest żel ułatwiający przewodzenie fal dźwiękowych. Cały przebieg echokardiografii serca rejestrowany jest na specjalnym monitorze, a doświadczony lekarz, specjalizujący się w kardiologii i wykonywaniu tego rodzaju badań, na bieżąco omawia to, co widzi, drukuje poszczególne obrazy i dołącza do karty. Oczywiście otrzymujesz także opis USG Echo serca, który będziesz mógł wykorzystać w przyszłości, np. podczas kolejnej wizyty.

Więcej dla zdrowia

Wychodząc naprzeciw twoim oczekiwaniom, stale inwestujemy w najlepszy sprzęt. Wiemy, jak duże ma to znaczenie w dobie ciągłego rozwoju technologii. USG Echo serce wykonujemy ultrasonografem Vivid S5, stosowanym w najlepszych klinikach kardiologicznych i szpitalach, stworzonym przez uznany międzynarodowy koncern GE. Badania wykonują specjaliści certyfikowani w zakresie echokardiografii.

Czas na serce

Główną wymówką pacjentów wymagających badania jest brak czasu. Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – na diagnostykę pracy swojego serca musisz przeznaczyć jedynie 20-30 minut. Kto wie, może dzięki temu wykryte zostaną jego drobne wady, które wpływają na twoje zdrowie i samopoczucie. Zapraszamy na USG Echo serca do Multiclinic. Tu czekają na Ciebie wykwalifikowani i doświadczeni lekarze, którzy z uwagą przyjrzą się pracy Twojego mięśnia sercowego. Zadbamy o Twój komfort i razem zaoszczędzimy cenny czas. Bo jak powiedział Georg Christoph Lichtenberg, niemiecki profesor fizyki: „Nic nie jest tak miękkie i tak twarde, jak serce”.

Źródło:
„Zachorowalność i umieralność na choroby układu krążenia a sytuacja demograficzna Polski” red. naukowa Zbigniew Strzelecki, Janusz Szymborski, Rządowa Rada Ludnościowa, Warszawa 2015,
<www. bip.stat.gov.pl/download/gfx/…/81_gp_rrl_2015_monografia_kardiologiczna.pdf> [dostęp: 20.08.2017]

Polecamy również te zabiegi: