Badanie w kierunku Chlamydia Trachomatis – jakościowo (wykrywanie DNA met. PCR)

Badanie w kierunku Chlamydia Trachomatis (wykrywanie DNA met. PCR)

Zakażenie Chlamydia trachomatis należy do jednych z najczęstszych infekcji przenoszonych drogą płciową. Okres wylęgania wynosi od kilku dni do kilku miesięcy. Częste są bezobjawowe infekcje. W zakażeniach objawowych u kobiet występują upławy, świąd, ból w obrębie podbrzusza, rzadziej ropna wydzielina z cewki moczowej. Nieleczona przewlekła infekcja może przyczynić się do powstania poważnych powikłań, takich jak bezpłodność, ciąża pozamaciczna, trudności z donoszeniem ciąży (poronienia, poród przedwczesny). U dziecka zakażonego w czasie porodu może dojść do zapalenia spojówek oraz zapalenia płuc. W zakażeniach objawowych u mężczyzn występuje częstomocz, pieczenie, ból, uczucie mrowienia, rzadziej wyciek z cewki moczowej. Nieleczone zakażenia u mężczyzn mogą prowadzić do bezpłodności . Oferowana przez nas metoda Real Time – PCR jest metodą cechującą się najwyższym poziomem czułości i specyficzności spośród metod diagnostycznych służących do wykrywania zakażenia tą bakterią.

Celem badania jest wykrycie DNA Chlamydia trachomatis. Zakażenie Chlamydia trachomatis należy do jednych z najczęstszych infekcji przenoszonych drogą płciową.

Materiałem do badania może być wymaz z szyjki macicy, cewki moczowej, pochwy, spojówek, mocz lub sperma. Nie należy pobierać wymazu podczas miesiączki. Przed pobraniem pacjentka nie powinna stosować dopochwowych preparatów leczniczych. W przypadku wymazu z cewki moczowej przed pobraniem wymazu pacjent nie może oddawać moczu przez co najmniej godzinę.

Czas oczekiwania na wynik to około 11 dni roboczych

Przypominamy, że dla Twojej wygody większość wyników badań laboratoryjnych możesz obecnie sprawdzić online. O szczegóły zapytaj w naszej Recepcji.

UWAGA: Badanie może być wykonane podczas wizyty ginekologicznej. Materiał do badania pobiera lekarz, dlatego nie ma możliwości umówienia się na samo pobrania materiału do badania.

Formularz kontaktowy

* Pole wymagane
** Wypełniając formularz zgadzam się na przetwarzanie podanych danych osobowych przez Multiclinic Sp. z o.o. z siedzibą ul. Kilińskiego 185, 90-348 Łódź oraz przyjmuję do wiadomości, że Multiclinic Sp. z o.o. jest Administratorem podanych bądź uzyskanych danych osobowych. Dane zebrane przez Multiclinic Sp. z o.o. będą przetwarzane w celu kontaktu, informowania o nowych produktach i promocjach oraz archiwalno – statystycznym. Mam prawo wglądu do treści swoich danych osobowych i ich poprawiania, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podanie danych jest dobrowolne.