Chlamydia trachomatis met PCR

Zakażenie Chlamydia trachomatis należy do jednych z najczęstszych infekcji przenoszonych drogą płciową. Okres wylęgania wynosi od kilku dni do kilku miesięcy. Częste są bezobjawowe infekcje. W zakażeniach objawowych u kobiet występują upławy, świąd, ból w obrębie podbrzusza, rzadziej ropna wydzielina z cewki moczowej. Nieleczona przewlekła infekcja może przyczynić się do powstania poważnych powikłań, takich jak bezpłodność (bezpłodność jajowodowa), ciąża pozamaciczna, trudności z donoszeniem ciąży (poronienia, poród przedwczesny). U dziecka zakażonego w czasie porodu może dojść do zapalenia spojówek oraz zapalenia płuc. U mężczyzn częste są zakażenia bezobjawowe. Jeśli objawy występują to bakteria ta jest najczęstszą przyczyną niegonokokowego zapalenia cewki moczowej, gruczołu krokowego, najądrza i jądra. Najczęstsze objawy to częstomocz, pieczenie, ból, uczucie mrowienia, rzadziej wyciek z cewki moczowej. Nieleczone zakażenia u mężczyzn mogą prowadzić do bezpłodności poprzez wywołanie częściowej lub całkowitej niedrożności przewodów najądrza i nasieniowodów oraz stymulacji produkcji autoprzeciwciał przeciwko plemnikom. Oferowana przez nas metoda Real Time – PCR jest metodą cechującą się najwyższym poziomem czułości i specyficzności spośród metod diagnostycznych (np. badanie immunofluorescencyjne, badania serologiczne) służących do wykrywania zakażenia tą bakterią.

Materiałem badawczym jest: wymaz z szyjki macicy, cewki moczowej, gardła, spojówek, sperma lub próbka moczu (pierwsza oddana próbka moczu – „mocz poranny”). Chlamydia trachomatis jest patogenem wewnątrzkomórkowym. W celu wykrycia DNA tego mikroorganizmu, należy pobrać komórki nabłonka z miejsca zakażenia. Pacjentka otrzymuje specjalny kod do strony internetowej, gdzie może odczytać wynik w formie elektronicznej i pobrać go jako oficjalny wydruk badania (będzie to równoznaczny wynik z formą papierową). Można również zgłosić się po odbiór wyniku w formie papierowej do naszego centrum medycznego Multiclinic, gdzie zostanie wydany w rejestracji. Wynik w formie papierowej trafi także do karty pacjentki i będzie dostępny dla lekarza podczas kolejnej wizyty. W przypadku odczytania wyniku i jakichkolwiek wątpliwości należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza kierującego na badanie lub innego ginekologa w celu podjęcia leczenia. UWAGA! Bardzo ważne jest sprawdzenie wyniku badania w internecie lub jego odbiór w formie papierowej. Jeżeli są problemy z zalogowaniem lub pobraniem wyniku prosimy o kontakt z naszą recepcją. Postaramy sią pomóc. Czas oczekiwania to około 11 dni roboczych.