Badanie w kierunku Neisseria gonorrhoeae

Neisseria gonorrhoeae jest czynnikiem etiologicznym choroby – rzeżączki, przenoszonej drogą płciową. Prawidłowe rozpoznanie rzeżączki jest bardzo ważne, gdyż objawy tej choroby często przypominają objawy chlamydiozy, a choroby te wymagają innego leczenia. Charakterystycznymi objawami rzeżączki u kobiet jest żółta lub krwawa wydzielina z pochwy, krwawienia podczas stosunku lub ból i pieczenie podczas oddawania moczu, natomiast u mężczyzn jest to wydzielina ropna z członka, pieczenie podczas oddawania moczu, zapalenie odbytnicy lub odbytu. Ze względu na często występujący bezobjawowy lub skąpoobjawowy przebieg choroby, wiele organizacji prozdrowotnych zaleca badania przesiewowe w kierunku rzeżączki. Można to badanie wykonać 2 metodami. tradycyjną i metodą PCR, która jest droższa, bo kosztuje 159 zł ale jest bardziej precyzja. Badanie w kierunku Neisseria pobierane jest jak standardowy wymaz. Z pochwy pobierany jest na wymazówkę materiał do badania. Wymazówka to jałowy, długi plastikowy patyczek na końcu okręcony watką, przypominający długą pałeczkę do czyszczenia uszu, który przechowywany jest w specjalnej próbówce z podłożem. W próbówce materiał transportowany jest do laboratorium. Pacjentka otrzymuje specjalny kod do strony internetowej, gdzie może odczytać wynik w formie elektronicznej i pobrać go jako oficjalny wydruk badania (będzie to równoznaczny wynik z formą papierową). Można również zgłosić się po odbiór wyniku w formie papierowej do naszego centrum medycznego Multiclinic, gdzie zostanie wydany w rejestracji. Wynik w formie papierowej trafi także do karty pacjentki i będzie dostępny dla lekarza podczas kolejnej wizyty. W przypadku odczytania wyniku i jakichkolwiek wątpliwości należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza kierującego na badanie lub innego ginekologa w celu podjęcia leczenia. UWAGA! Bardzo ważne jest sprawdzenie wyniku badania w internecie lub jego odbiór w formie papierowej. Jeżeli są problemy z zalogowaniem lub pobraniem wyniku prosimy o kontakt z naszą recepcją. Postaramy sią pomóc. Badanie jest bezbolesne.

Czas oczekiwania na wynik to przy metodzie tradycyjnej około 4 dni roboczych, a przy PCR około 11 dni roboczych.