Sollux

Zabieg ten to nagrzewanie tkanek za pomocą lampy Sollux o silnym świetle podczerwonym. Podczas naświetlania lampą dochodzi do dość głębokiego przegrzania tkanek, tym samym uaktywniają się procesy przekrwienia tkanek nawet w głębokich, chorobowo zmienionych miejscach. W zabiegu wykorzystuje się dwa rodzaje filtrów – czerwony lub niebieski. Filtr niebieski (łagodzący) przepuszcza promienie niebieskie i ogranicza cieplne, wykazując w ten sposób działanie przeciwbólowe, uspokajające, obkurczające naczynia krwionośne. Stosuje się go w nerwobólach, stanach pourazowych, zaburzeniach naczynioruchowych, chorobie zwyrodnieniowej, odmrożeniach. Natomiast filrt czerwony przepuszcza promienie czerwone widzialne i podczerwone, wykazuje silne działanie rozgrzewające i przekrwienne. Stosowany jest w stanach zapalnych tkanek miękkich, w celu wchłonięcia wysięków, mięśniobólach i źle gojących się ranach. Pacjent podczas zabiegu przyjmuje wygodną pozycję, następnie terapeuta nakierowuje aplikator – lampę na chory obszar. Zabieg trwa kilkanaście minut, a pacjent podczas jego trwania odczuwa przyjemne ciepło, dzięki czemu zabieg staje się zabiegiem relaksującym. Pacjenci bardzo lubią ten zabieg, ponieważ jest on bardzo przyjemny. Więcej informacji o sprzecie do tego zabiegu znajdziesz w zakładce NOWOCZESNE TECHNOLOGIE.

Jak przygotować się do zabiegu:
– najlepiej żebyś miał ze sobą wygodne, niekrępujące ruchów ubranie
– nie jest wymagane posiadanie obuwia na zmianę, ale warto mieć przy sobie skarpetki do ćwiczeń
– w Multiclinic posiadamy własne, jednorazowe ręczniki, ale możesz przynieść własny, jeżeli poprawi to Twój komfort.

Schorzenia:
choroby zwyrodnieniowe stawów;
stany zapalne o charakterze przewlekłym dotyczące ścięgien, mięśni, stawów i nerwów;
urazy tkanek miękkich, takie jak stłuczenia czy krwiaki (po ustąpieniu odczynu zapalnego);
wzmożone napięcia mięśniowe;
choroby układu krążenia – np. choroba Raynauda;
choroby układu pokarmowego (nieżyt żołądka, przewlekłe zapalenia pęcherzyka żółciowego czy jelit);
otyłość;
dna moczanowa o charakterze przewlekłym;
zapalenia pęcherza moczowego;
kamica dróg moczowych;
zapalenia nerwów obwodowych;
nerwobóle;
rwa kulszowa, rwa ramienna;
przykurcze mięśniowe;
porażenie nerwu twarzowego;
blizny i bliznowce

Polecamy również te zabiegi: